• Marie Suková

Jak se starat o své zdraví v období země?

Nacházíme se v období země a jak jsem zmiňovala v předchozím příspěvku, jedná se o takové vyvažovací období, které nám má pomoci zpracovat si období předchozí a připravit se na to nadcházející.


Období země máme v roce celkem 4 - leden, duben, červenec a říjen a oddělují mezi sebou období voda-dřevo, dřevo-oheň, oheň-kov a kov-voda.

Teď se nacházíme v prvním lednovém období země, které odděluje období vody a dřeva, které přijde už 6.2. a dnes se podíváme hlouběji na to, co je pro nás v tomto čase důležité z hlediska našeho zdraví.

 

Co se týká stravy, měli bychom úplně vynechat přepalované tuky! Upřímně bychom je měli vynechat z jídelníčku úplně, ale pokud to nedokážete, tak alespoň teď si řekněte STOP. Znamená to i vynechat všechny fastfoody.

Jezte pravidelně a ne ve spěchu. Vyhraďte si na jídlo dostatek času. Jezte minimálně 3x denně - nestresujte se, že nedáváte jídel 5 a raději jezte méně a když máte skutečně hlad.

Zkuste zařadit lépe stravitelná jídla. Maso si dávejte max. na oběd a na večeři zkuste vymyslet nějaký dobrý eintopf nebo polévku. Maso na oběd bude lépe stravitelné, když si ho dáte s vařenou zeleninou. Saláty omezte na minimum, tepelně nezpracovaná zelenina je velice těžce stravitelná.

Přidejte do jídelníčku vše žluté, kulaté, obsahující škrob a sladce vonící :-) Např. proso, pšenici (ale ne tu zapečenou v , kukuřici, polentu, mrkev, dýni, kaštany, petržel a dále sladké potraviny jako např. brambory, celer, červenou řepu, houby, maso, jablka, játra, kuře, máslo, vejce, špenát apod.

Vynechejte mléčné výrobky - kromě toho že jsou špatně stravitelné, způsobují i nadměrné hromadění vody v těle. Jediné, co můžete ponechat je máslo :-)

 

Kromě našeho těla se samozřejmě musíme starat i o naši psychiku :-) Jak jsem psala v předchozím příspěvku, období země je vhodné pro přemítání, které se někdy může zacyklovat a místo pomalého postupu vpřed se můžete zablokovat na jednom místě.

Blokace v období země je velmi nebezpečná a proto dodržujte následující:

1) Snažte se žít co nejvíce pravidelně - zaveďte si pravidelné návyky a opakujte je stejně každý den. Každý den byste měli mít naplánovaný a vždy večer před usnutím si celý následující program projít. Nemělo by vás prostě nic překvapit a vystavovat vás zbytečnému stresu.

2) Hodně se hýbejte - cvičení, procházky, tanec - cokoliv co rozhýbe těžkou zemi, udělá vašemu zdraví a psychice moc dobře.


3) Zpívejte si. Opravdu. I když si myslíte, že to neumíte, i broukání se počítá. Nebo si zesilte rádio v autě po cestě ráno do práce. A že ostatní koukají, jak si v autě řvete jak na lesy? No a co? Bohužel oni sami se pak utápí v trudomyslnosti a depresích.

Využijte období země k pochopení sebe samých a svých blízkých. Přemýšlejte o příštím roce a celém dalším dvanáctiletí, příště si řekneme, proč je to tak důležité